شماره تماس: 64-09133604863

پنجره آلومینیومی نرمال

پنجره دوجداره آلومینیومی موجود بر ۲ نوع می باشند:

• پنجره آلومینیومی ترمال بریک : این نوع پنجره دوجداره کاملا عایق می باشد.
• پنجره آلومینیومی معمولی  (Normal)یا نانترمال (Non Thermal): این نوع پنجره آلومینیومی عایق گرما و سرما نمی باشد.

حال در این نوشته تصمیم داریم به ماهیت و مشخصات پنجره آلومینیومی معمولی  بپردازیم و نکاتی درباره مسائل فنی آن را بیان کنیم. پنجره نرمال به پنجره آلومینیومی گفته می شود که در پروفیل اولیه آن از هیچگونه لایه و اتصالاتی جهت عایق کردن پروفیل های فریم و چهارچوب و میانی استفاده نشده است و کلیت پروفیل اصلی از آلومینیوم تشکیل شده است.

برای اینکه این مطلب را بهتر متوجه شویم به سراغ پروفیل پنجره های ترمال بریک می رویم تا ماهیت اصلی پنجره آلومینیومی معمولی را بهتر متوجه شویم. در واقع پنجره آلومینیومی نرمال همان پنجره آلومینیومی معمولی است که عایق گرما و سرما نمی باشد و بنا به ذات جنس آلومینیوم رسانای حرارتی بالایی دارد و عایق نمی باشد. اما همین پنجره را خوب تولید کنند و از یراق آلات و شیشه دوجداره استاندارد استفاده نمایند، یک گزینه مناسب جهت پنجره دوجداره در مناطق معتدل می باشد.

نرمال

پنجره ترمال بریک از نظر ضریب حرارتی نسبت به پنجره نرمال قویتر است در نتیجه کیفیت مطلوب تری را مشاهده خواهید کرد.
به علت خواص ذاتی پروفیل آلومینیومی، در پنجره ترمال بریک در میان پروفیل آلومینیومی لایه ای به نام پلی آمید پانج یا دوخته می شود.

لایه پلی آمید نوعی پلاستیک مهندسی شده به وسیله الیاف شیشه ای می باشد که باعث جلوگیری از پرت انرژی در سطح پروفیل آلومینیوم می گردد.

پس نتیجه می گیریم در پنجره آلومینیومی ترمال بریک لایه پلی آمیدی استفاده شده است اما پنجره آلومینیومی نرمال فاقد این لایه پلی آمیدی می باشد.

در واقع کلیه پنجره های آلومینیومی قدیمی که در کشور ما مورد استفاده قرار می گرفت از خانواده پنجره آلومینیومی معمولی هستند مثل پنجره های کشویی قدیمی و دربهای سرویس ها که عموماً در کارگاه ها یا مغازه های کوچک با ابزار بسیار ساده تولید می گردد.اما همانند تمام صنایع و تولیدات ساختمانی همین پنجره های نرمال نیز دچار تغییراتی از نظر هندسه و جزئیات شده اند تا کالای نهایی پنجره آلومینیومی نرمال مطلوب تر شود.
به طور یقین پنجره های آلومینیومی نرمال امروزی بسیار شکیل تر، مقاوم تر و ایزوله تر از پنجره های قدیمی هستند و این مسئله بسیار محسوس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.